vineri, 3 februarie 2012

Arta de a invinui tot timpul pe altcineva

Desi tot timpul din diverse surse autentice aflu,ca doar eu sunt raspunzator pentru tot ceea mi se petrece,inca imi este greu sa ies din stadiu de creatura dependenta, care uneori doar se taraste si se chinuie sa supravietuiasca,imi este greu inca sa imi asum rolul de Cocreator alaturi de Marele Creator.Va spun ca ani intregi de neimpliniri si frustrari, adeseori ma fac sa ignor orice sfat competent din partea surselor spirituale,si nu de putine ori, am acest imbold ''omenesc''de a injura tot timpul, tot ce mi s-ar parea mie,ca ar fi cauza necazurilor mele,incepand cu conditiile de viata,soarta,conjuncturi,ca sa nu mai vorbim de Guvern.

E atat de simplu,doar injuri,si iar injuri si aceasta furie,manie,frustrare nu face altceva decat sa se autoalimenteze singura,astfel ca uneori sunt zile cand nici nu mai stii de ce esti suparat,doar injuri si atat.Evident ca guvernul este cel mai bun pretext,dar de m-as oprii,ne-am oprii doar la atat.Insa ies pe strada,merg la alimentara si sesizez ca daca nu as fi fost atent la cumparatura,as fi fost tepuit.

Rasuflu usurat ca am fost pe faza,insa in gand o injur.Merg cu metroul si la coborare doua femei se ciocnesc din greseala putin mai dinamic,deci,ce as putea auzi in Romania,ca schimb de politeturi? ati ghicit,proasto,vaco,proasta e mata.Am sesizat ca poti fi injurat si atunci cand pentru o perioada scurta nu mai corespunzi acelorasi ''vibratii pline de noroi'' iar aceste injuraturi au ''conotatii celeste''M-nezei matii''.Ma intreb daca exista cumva si o ''gena a injuraturii'' care se gaseste din pacate, din plin in poporul roman.Uneori ma intreb, de ce nu m-am nascut in alt popor,insa imediat imi dau seama ca nu degeaba m-am nascut aici,''caile usoare''sunt frumoase si placute'' dar nu cresti destul de mult,aici ar fii poate, si calea mea de vindecare.Cum?.Prin faptul ca trebuie sa imi asum, ca si eu fac parte din acest program, ca am contribuit pe anume plan la tot ce se petrece in jurul meu.,

Nu am inteles bine acest lucru pana nu am citit cartea ''Zero limite'',unde se vobeste despre interdependenta la nivel subconstient a tuturor celor care fac parte din viata noastra,cartea unde gasesti cea mai simpla si una dintre cele mai eficiente rugaciuni si metode de purificare''Terapia iertarii''.Suntem poate poporul cel mai controversat,un popor considerat grobian,un popor de tigani,vedeti si stirea cu violonista romanca,carora vamesii nemti o numeau tiganca si considerau ca a debarcat din avion ilegal pe pamantul Germaniei.Evident ca au hartuit-o si i-au facut tot facut tot felul de mizerii,astfel ca aceasta femeie este traumatizata in urma acestei experiente.Cine credeti ca ar fi de vina pentru tot ceea ce se petrece,Guvernul nu-i asa.Cat de comod,de parca nu sunt satul de cat mult am injurat guvernul zilnic,mai ales cand vad stirile si empatizez cu protestatari.Stiti ce spunea un mare trainer?.Ca cel mai puternic instinct nu este cel de supravietuire,ci acela de a repeta la nesfarsit un lucru care ni s-a parut noua ca a mers odata.

La acest capitol se pare ca ne-au intrecut si sobolanii, care au dat dovada de mai multa flexibilitate la proba labirintului.Dar sa nu las lucrurile in suspensie,spuneam ca suntem considerati un popor grobian, sau mai degraba am devenit prin infometare sustinuta de dictaturi,am devenit mai animalici fiindca am fost redusi doar la stadiul de subzistenta,si toate acestea in pofida faptului ca suntem poporul care poate fi considerat o pepiniera de inteligenta si talente.Insa ne-am blocat,si avem senzatia ca suntem neputinciosi datorita la tot ce ni se intampla.

Sunt oare solutii,de iesire in primul rand a crizei noastre interioare?.Imi aduc aminte de o plancarda a unui cuplu tanar din ''Piata Universatii'' cu lozinca ''singura solutie,o revolutie interioara''.Ce am dedus eu din aceasta lozinca?.Am dedus un lucru,ca in fiecare dintre noi se afla un mic dictator,toti cautam sa ne controalam unii pe altii,in diverse medii,pana si in cuplu,si ca nu difera decat scara,proportia la care se exprima fiecare.Si atunci pentru ce am vrea o revolutie exterioara?.Cine a vazut filmul ''ferma animalelor''ar intelege mai bine, ca solutia nu este sa schimbam o dictatura cu alta dictatura.

Cat de greu ar considera cineva ca ar fi,recitarea doar a patru fraze ''imi pare rau,te iubesc,multumesc,te rog iarta-ma'' pentru a fi facuta de mii de oamenii la unison?.Aceste fraze au rolul de a purifica orice program,legat de guvern,saracie,invadarea tarii sub diverse forme.In exterior poti fi dezbinat sub diverse forme,dar in forurile noastre launtrice, putem fi extraordinari de uniti cu aceasta rugaciune,program de purificare sau ''terapie a iertarii'' cum i se mai spune.Puteti sa intrezariti ce s-ar ptrece daca timp de o saptamana, timp de o ora pe zi,la aceeasi ora, fiecare ar spune ar spune cele patru fraze Dumnezeului launtric gandindu-se in acelasi timp la prosperitatea Romaniei?.

Tu ce lup hranesti?

Intr-o seara, un batran indian ii explica nepotului sau ce lupta teribila se da in interiorul fiecarei persoane. Si ii spunea asa:

- Exista in fiecare dintre noi doi lupi: lupul Raului. El este furia, gelozia, invidia, tristetea, regretele, aroganta, cupiditatea, vinovatia, inferioritatea, minciuna, orgoliul, superioritatea, si egocentrismul. Si exista si lupul Binelui. El este bucuria, pacea, iubirea, speranta, linistea, modestia, bunatatea, bunavointa, generozitatea, adevarul si compasiunea.

Dupa o clipa de gandire nepotelul il intreaba:

- Bunicule, si care lup castiga?

La care batranul indian ii raspunde simplu:

- Cel pe care il hranesti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu